Juips... to oli sit hässäkkää ku porukka raahas kamojaan arviointinäyttelyyn ja huh helvetti sitä tavaran paljoutta.. on sitä vissiin jotain tehty talven aikana... heh.. ja siitä sit valikoimaan eri huoneisiin esineitä.. meidän vastuu alueena oli kudontaluokka eli kudonta ja ompelutyöt.. ja mielenkiintosta minkälaisia puolia näyttelyn pystyttäminen tuo esiin ihmisissä.. yx muutenki vali vali ämmä otti ohjat haltuunsa ja mennä puksutti ku mikäki katujyrä ja sitte ku minä vihdoin huomautin sille et voi antaa niitä valintalappusia muilleki, ettei kaikkia valintoja tarvi sen kautta hyväksyttää, niin se kyl jakaa niitä lappuja, mut tiuskasee et jokasella on suu jota voi käyttää.. niin mutta ku ei saa suun vuoroa...

 

viikonlopun sit istuin aamusta iltaan (vallottaen asuntolan keittiön) tekemäs sitä saaperin portfoliota, mut sain sen ajoissa valmiix ja kyl siitä tuli hieno vaik ite sanonki.:) No maanantai aamuna sit matkasin ensin kohti jyväskylää jossa annan kans pyöriskelin kaupungilla ja jatkoin matkaani irinan luo mikkeliin yöx. Ja sitähän tuli sit nukuttua jopa se tunti... ku päätettiin lähteä käymään baareissa, joista ihan liian vähän oli auki, koska oli ma ilta,... noh puol 5 aikoihin sit piti jo taas istuutua bussiin kohti kuopiota ja pääsykokeita.. matkan varrelta tuli mukaan yx nuori pariskunta, epäilin niiden menevän samaan paikkaan kuin itsekkin ja oikeassa olin. Olin matkalla arponu jäisinkö yliopiston pysäkillä vai vasta linkka-asemalla et siellä ainaki olis kartta ja osais sit suunnistaa takas.. no se pariskunnan poika kävi vähän aiemmin kuskille juttelemas jotain ilmeisesti kysymäs missä on yliopiston pysäkki.. ja ku se pysäkki tuli niin kuski kuullutti sen ja mäki sit jäin siinä. Ja se poika alko jutteleen siinä, et ai säki oot pääsykokeisiin menos, et hän katteli, ku luit sitä kirjaa autos ja jotain muuta... sit istuttiin kokeessa vierekkäin ja se kysyy et saako se mun pyyhekumista palasen ku sillä oli oma jääny pois ja mä sanoin et jos vaan saat siitä palasen irti. Niinpä se sitte viivottimella sen mun kumin telotti ja tuumas et oon enkeli. :) oli ihan söötti poika. hassua.

 

no koe meni ihan ok siinä mielessä et kuvittelin tietäväniki jotain, mut oikeita vastauksia katellessa tuumasin et juu ei pelkoa sisälle pääsemisestä... no sit pari tuntia suunnistetaan ilman karttaa vesisateessa juna-asemaa... no.. kyl mä varmaan aika suorinta reittiä selvisin vaik välis kyl tuntu et missä helvetissä mä oon.. ja niin sitä sitte istuttiin taas junas ja linkas ja lopulta päästiin takas tänne..  ke sit menin kattoon et miten muut on saanu kahessa päivässä näyttelyn pystyyn.. ihan hyvältä näytti ensi silmäyksellä mut silti muutin suurimman osan tavaroista paikkoja.. heh.. ja muut tykkäs tai sit ne ei vaan kehannu sanoa mulle muuta.. heh.. damn I'm good. :) mut se oli ihan hauskaa. ja sitpä onki ollu kax päivää vapaata.. pakannu ja pessy pyykkiä ja ikkunat ja huone on silti ku pommin jäljiltä... pitäs saada se ylihuomiseen mennessä siihen kuntoon et miraki mahtus sinne... ;) ja sit ku se pakkaaminen ei oo ihan niin yksinkertasta ku pitäs ensinnäki miettiä mitä saa omaan autoon mahtuun ja mitä voi lykätä porukoille ku ne lähtee toiseen suuntaan ja sit omista tavaroista pitäs vielä setviä mitkä jää mun jäljiltä kotiin ja mitkä lähtee matkaan ku kotoa pikapyrähdettyäni lähen taas ouluun... hm... kiirettä pitää.. :)