nyt kun vihdoin kerkeää hetkeksi istahtaanki koneen eteen niin voi vihdoin

vähän infota elämästään... ku muistas mitä on viimex kertonu.....
hopsista heijaa.. pitäs ilmeisesti palata aikaan ennen Keski-Suomeen
lähtöä...elikkäs.. niin heinäkuun tokalla viikolla olin tosiaan
kesäleirillä avustaja ja oli varsin avartava viikko.. joskin raskas, 
mutta mielenkiintonen... sittepä siinä kerkes vielä 3vko vietellä kesälomaa
ennen kouluun lähtöä... jossa siis siihen aikaan kuvittelin viettäväni seuraavat
kax vuotta valmistuen lähihoitajax... noh.. kuten suurin osa ainakin tietää
niin eihän elämä mee niin ku kuvittelee,....;)
 
mutta jospa nyt ensin pikamuistelu Keski-Suomessa oloon... siellä tosiaan
oleskelin viikon koulun asuntolassa jolloin yhessä solussa oli 8 ihmistä
4:ssä huoneessa... noh.. mulle ei kerinny tulla huonekämppistä sinä aikana
ja yx toinenki puuttu... joten viidestä kanssa eläjästäni 3 oli 16v, yx
tais jopa olla täyttäny 17v ja vanhin oli 18v.. jotenka tytöt kutsu mua
sit äiti teresaksi... varsinki ku en periaate syistä suostunu ostaan
niille tupakkaa.. ;) mut ihan hubasa viikko oli... niin ja yläaste ja 
lukio aikanen luokkakaveri sattu samalle luokalle, että pieni se on suomenmaa...
 
juu mutta tosiaan Keski-Suomeen muutettuani, pari ekaa päivää olin, 
et mitä vittua mä täällä teinihelvetissä teen.. ja juuri kun pe
(selvennykseksi ma muutin ja ti alko koulu) alko tuntua siltä et ok täällä
on ihan hyvä olla ja kyl mä täällä kax vuotta viihdyn niin... eihän minun
elämä voi olla niin yx oikoista... vaan...kun tulin pe kaupungilta, niin
asuntolan hoitaja oli tuonu kämpille pöydälle kirjeen toisesta koulusta ja
arvasin jo heti et peruutuspaikkahan se siellä... meni vaan hieman pasmat
sekasin, ku oli juuri asennoitunu siellä oloon, ja olin unohduttanut koko
koulun ajatellen, ettei 9. varasijalta oo mitään pelkoa päästä... noh.. elämä on...
 
 siinä sit pari tuntia soittelin erinäisille ihmisille ja siinä asiaa 
selostaessa alko kuulostaa fiksuimmalta lykätä tätä paikkaa ja käydä ensin
lähihoitajax... mutta... olin päättäny, etten tee päätöstä ennenku käyn
ryhmänohjaajan luona ma... noh.. yllättäen sit ma olikin olo, et kyl mä
lähen pohjoseen.. ja päätin, etten pistä ti aamuksi herätystä et katotaan jos
vielä aamulla haluan pohjoseen niin pakkaan kamppeni ja lähen.. noh.. kyl mä
oikeastaan päätin jo silloin ma ku istuin syömäs jäätelöä erään lammen
rannalla. mietin et lähen pohjoseen ja se tuntu hyvältä.. siis tiäettehän
sen jännän tunteen ku on vaan sellanen olo et kaikki on hyvin.. 
 
noh.. ti sit kävin hakemas eroanomuksen ja muuttamas osotteen takas kotia,....
ja ke lähin taas pohjoseen... ai niin pieniä epäolennaisia yksityiskohtia
et kerkesin silloin pe ennen ku sain sen kirjeen niin viedä
opintotukihakemuksen ja hakea linkka ja juna kortin.. ja muuta tällästä
pientä... ja kaikista hassuinta on, et se mun Keski-Suomen osote oli sama ku mun
asuntolanhoitajan jolloin mun kirjeet meni sille eikä siihen vihreään
postilaatikkoon koululla mihin ne ois pitäny mennä... eli ois voinu olla
etten olis saanu sitä kirjettä vielä pe... heh.. kaikella on
tarkotuksensa.. tulipahan sekin paikka nähtyä... ja marika... siis jälleen
selvennystä et tutustuttiin marikan kans viime vuonna eikä
varmaan olisi muuten vielä nähty, ku eräs on kotosin Keski-suomesta. samaa 
ajatusmaailmaa kuvastivat myös paidat: "I'm skitsofrenic. and so am i" joka
oli mulla päällä ja marikan viivakoodi "avohoidossa"... ;) joo ei siitä sen enempää...
 
niin sit kerkes reilun viikon majailla taas kotona ennenkuin sit muutin
28.8 kaupungin maisemiin... 4 hengen solu jossa kaikilla on omat
huoneet... noh.. eka kämppis muutti parin päivän sisällä pois ja sain
alkuun olla siellä yksin... sit eka kämppis esittelee itsensä eräänä
aamuna "I'm Isabella" tyttö kun on kotoisin saksasta... toinen taas lukee
liikunnanohjaajax ja kolmas oli hieman hätkähdyttävä näky... neiti kun on
minuakin isompi ja pukeutuu mustiin... ensivaikutelma oli, et mitä
helvettiä mut ihan fiksulta se on vaikuttanu.. porukan ainoa alaikänen..
että näin... mut paremmasta kämpästä edelleen haaveillaan... 
 
niin ja olihan siinä kotona käydessä eräs perinteinen baari iltakin kun joku 
fiksu suhuutti pippurisumutetta niin et koko baarin tyhjeni.. ja älyn
riemuvoittoa muutamat jatkoivat rikkomalla ikkunoita... että sellaista...
ja kun to alkoi koulu niin to olin baarissa.. pe.... ma... ke.... sit oliki
jo vaihteeksi luova tauko.... jopa viikon ja taas eilen ku oli fuksiaiset...
mut luonnollisesti viidestä kerrasta 4 olen ollu autolla ja siis vesilinjalla...
juu enpä nyt jaksa juoruilla sen enempää paitsi et kieroutuneesti vihjasen et
mun syntymäpäivä on kohta eli ei nyt mut sitä seuraava lauantai.. ja toistaiseksi
ei ole mitään suunnitelmia.. mut sehän on vielä niin kaukana.. ties mistä sitä
ittensä löytää... ;) P.S. onnittelut jos jaksoit lukea koko höpinän läpi... ja
voi sitä muutki ilmotella itestään...................................................